Friday, 4 April 2008

Tubuh badan kita sentiasa memerlukan oksigen untuk terus berfungsi. Oksigen diperolehi daripada proses pernafasan kita. Oleh yang demikan, kita perlulah sentiasa mencari tempat yang segar seperti di taman bunga, kawasan pergunungan dan hutan rekreasi untuk kita
beristirehat. Dengan udara yang segar, badan kita juga akan sentiasa segar, cergas dan bertenaga.

Sekali sekala ambillah peluang untuk anda beristirehat di tempat-tempat yang segar ini. Dengan beristirehat, kita dapat melepaskan tekanan dan ini membolehkan sistem tubuh badan kita
menjadi baik dan lancar. Jangan biarkan diri kita terlalu tertekan dengan kerja, matlamat menjadi kaya dan sebagai nya . semua itu tidak ada guna nya kalu kita tidak sehat dan tidak dapat menikmati nya. Tekanan akan menyebabkan kesihatan kita terganggu dan ini tidak baik untuk kita. Sesungguhnya diri kita adalah tanggungjawab kita.

Pada kali ini saya ingin berkongsi petua2 mengunakan bahan semula jadi yang murah , senang didapati dan selamat di gunakan . Bahan itu ialah limau nipis . Limau nipis banyak guna nya untuk pengubatan dan penjagaan alatan rumah , selain dari campuran memasak.
Beberapa kegunaan limau nipis adalah saperti di bawah :
1) Air limau nipis hangat ... air limau nipis dan gula disatukan bersama dengan air panas. Meminum nya dapat memanas dan menyegarkan badan. Jika gula digantikan dgn garam , minuman ini sangat baik untuk menyembuhkan demam, sakit perut dan rasa mual.

0 comments: